Elektroninės prekybos sektorius 2025 metais pasitiks su dar didesniais technologiniais proveržiais, augančiais vartotojų lūkesčiais ir naujomis galimybėmis prekės ženklams išsiskirti.
Šiame tinklaraščio įraše aptarsiu pagrindines tendencijas, kurios, mano profesine nuomone, formuos elektroninės prekybos ateitį, ir pateiksiu realius pavyzdžius, kaip prekės ženklai jau dabar įgyvendino šias naujoves ir patirtis.
Kaip ši galimybė keičia vartotojų elgseną ir kaip technologinė pažanga kiekvienais metais įtakoja elektroninę prekybą?
Kokios tendencijos 2025 metais lems elektroninės prekybos verslo augimą ir kaip jos gali suteikti konkurencinį pranašumą?
1. Personalizuota patirtis, siekianti parduoti, tai ko reikia.
Nesvarbu, ar perkate grožio produktus, maisto produktus ar sportinę aprangą, daugumoje el. parduotuvių klientai susiduria su beveik neįveikiama pasirinkimų gausa.
Ilgus metus platus produktų asortimentas buvo būtinas elektroninėms parduotuvėms, siekiančioms kuo geriau patenkinti klientų poreikius. Tačiau naujausi vartotojų elgsenos duomenys rodo kitokią tendenciją.
Elektroninės prekybos pirkėjai vis dažniau ieško produktų, kurie tiksliai atitinka jų poreikius. Taip pat auga produktų paieškos naudojant vaizdus. Todėl parduotuvės turi bendrauti su pirkėjais taip, kad atitiktų šį jų elgesį naršant el. parduotuvėje. Pavyzdžiui, naudodamos GenAI pagrįstus apsipirkimo asistentus, kurie pateikia geresnius paieškos rezultatus ir teikia personalizuotas rekomendacijas.
Personalizacija yra svarbi patirtis elektroninės prekybos klientui, nes ne tik pagreitina paiešką, bet ir padeda surasti tai, ko reikia pirkėjui. 2025 m. DI taps neatsiejama pirkėjo kelionės dalimi, leidžiant ne tik siūlyti personalizuotus produktus, bet ir prognozuoti pirkėjo poreikius.
2. Socialiniai tinklai tampa el. parduotuvėmis.
Socialinė prekyba, dar kitaip Social Commerce yra pagrindiniai sąlyčio taškai su pardavimai elektroninėje erdvėje. Socialinė komercija tapo neatsiejama daugelio prekės ženklų sėkmingų rinkodaros strategijų dalimi, siekiant pasiekti vartotojus ten, kur jie yra.
Planuojama, jog soc. medijos platformos, tokios kaip „TikTok“, „Instagram“ ar „Pinterest“, 2025 m. gali tapti pagrindiniais apsipirkimo kanalais, nes būtent daugumą pirkimų elektroninėje parduotuvėje prasideda socialiniuose tinkluose.
3. Dėmesys „prekybai visur“ arba Omnichannel.
Pagrindinė tendencija ir pokytis iš esmės yra „prekybos visur“ era.
Šis pokytis skatina prekės ženklus kurti vientisas apsipirkimo patirtis visuose kanaluose: el.parduotuvėje, soc. tinkluose bei fizinėse parduotuvėse ar atsiėmimo taškuose. Prekės ženklai turi išlikti lankstūs ir optimizuoti savo pardavimo taškus, kad atitiktų šiandienos vartotojų lūkesčius ir išliktų konkurencingi.
Pavyzdys Pigu.lt: didžiausia Baltijos šalyse internetinė parduotuvė „Pigu.lt“ taip pat taiko daugiakanalės (omnichannel) prekybos sprendimus. Klientai gali užsisakyti prekes internetu ir atsiimti jas fizinėse atsiėmimo vietose arba tiesiog atvykti įsigyti prekes jų atsiėmimo punktuose – parduotuvėse.
Smulkiems el. prekybos verslams daugiakanalė strategija (omnichannel) gali atrodyti sudėtinga, tačiau tinkamai pritaikyta, ji suteikia galimybę konkuruoti su didesniais rinkos žaidėjais.
Štai keletas sprendimų, kurie padėtų smulkiam verslui įgyvendinti veiksmingą daugiakanalę strategiją:
- Integruokite elektroninę parduotuvę su fiziniais kanalais. Užtikrinkite, kad klientai galėtų apsipirkti internetu ir atsiimti prekes fizinėje vietoje („click and collect“). Tai mažina pristatymo kaštus ir gerina klientų patirtį.
- Naudokite socialinius tinklus kaip pardavimo kanalą. Dalindamiesi produktų papasakokite apie jį, dalinkitės atsiliepimais ir nepamirškite pasidalinti nuorodą, kur galima įsigyti produktą. Neverskite kliento produkto ieškoti – sutrumpinkite jo paieškų – pirkimo laiką.
- Pasiūlykite įvairias pristatymo galimybes. Svarbu nebe keli logistikos partneriai, bet galimybę pasirinkti: paštomatas ir pristatymas į namus. Galbūt turite galimybę papildomai pasiūlyti greitą pristatymą, pvz Bolt programele, integruokite skirtingus pasirinkimus savo pirkėjams.

4. Prenumeratos modelio augimas.
Prenumeratos (angl. subscription) modelis el. prekyboje tampa vis populiaresnis tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje, nes suteikia įmonėms galimybę gauti nuolatines pajamas ir stiprinti ryšius su klientais.
Tokių prenumeratų sėkmė: prekės ženklai siekia pritaikyti pasiūlymus individualiems klientų poreikiams (personalizacija), suteikdamos galimybę keisti prenumeratos sąlygas ar turinį (lankstumas) skatinant įsigyti geresne kainą produktų ilgesniam prenumerators laikotarpiui (pardavimų didinimas).
Kaip atrodo prenumeratos principas? Išsirenkate produktą ir jums siūloma įsigyti vienkartinį pirkimą (pilna kaina) arba prenumeruoti, pasirenkant dažnumą ir sutaupyti (prenumerata).
Prenumeratos modelis ir toliau plėsis, apimdamas naujas prekių ir paslaugų kategorijas.
5. Q-komercija (greitoji komercija). Greitis tampa naująja valiuta.
Q-komercija – tai greitas prekių pristatymas per 30–60 minučių nuo užsakymo pateikimo. Ši tendencija ypač populiari maisto, gėrimų ir kasdienių prekių segmentuose.
Kodėl tai taps dar didesne galimybe augti online verslams 2025 metais?
Vartotojai nori patogumo čia ir dabar.
Prekių pristatymo platformos, tokios kaip „Bolt“ ar „Wolt“, jau žengė pirmuosius žingsnius. Čia jau įpratome ne tik užsakyti maistą, bet ir užsakyti produktus el.parduotuvėse, kurios naudoja Bolt ar Wolt kaip marketplace kanalą.
Tikėtina, jog 2025 metais čia sutiksime daugiau grožio, mados ir vaistų sektoriaus prekių.
6. TVARUMAS ir socialinė atsakomybė. Šiuolaikiniai pirkėjai vertina prekės ženklus, kurie demonstruoja tvarumą ir atsakomybę. Kalbu apie tą tikrą tvarumą. Tai prasideda etiško gaminio gamyba iki tęsiasi iki pačios įmonės iniciatyvų.
Kaip tvarumas, skatinantis atsakingą vartojimą, iš tiesų įtakoja pardavimus?
Pasitikėjimas prekės ženklu. Vertybėmis paremtas tvarumas padeda kurti stiprų pasitikėjimą prekės ženklu. Pirkėjai dažniau renkasi įmones, kurios skaidriai komunikuoja apie savo tvarią veiklą ir socialinę atsakomybę.
Pavyzdys: Patagonia kampanija „Don’t Buy This Jacket“ skatino vartotojus pirkti mažiau, bet kokybiškiau. Rezultatas? Pardavimai išaugo, nes prekės ženklas įgijo tvirtą atsakingo gamintojo reputaciją.
Tvarumo ir atsakingo vartojimo skatinimas teigiamai veikia pardavimus, kai:
- Jis sukuria prekės ženklo pasitikėjimą.
- Pateikiamas kaip pridėtinė produkto vertė.
- Prisitaikoma prie tikslinės auditorijos vertybių.
- Naudojamas kaip išskirtinumo ir konkurencinio pranašumo įrankis.
Tvarumas nėra tik trumpalaikė mada – tai ilgalaikė strategija, kuri stiprina verslo reputaciją, didina lojalumą ir skatina augimą.
7. Papildyta realybė (AR) – naujas apsipirkimo būdas, leidžiantis “pamatuoti” produktą, prieš jį įsigijant. Tai ypač aktualu baldų ir grožio prekės ženklams.
Kaip tai veikia? Įsivaizduokite jūs esate naujakuriai, kurie įsirenginėja ką tik įsigytą būstą. Užsakote į el.parduotuvę, kurioje suvedę savo būsto parametrus. Galite kartu ir susidėlioti dizainą ir įsirengti iš el.parduotuvėje esančio asortimento.
Šiai dienai tokią produktų vizualizacija namų erdvėje siūlo „IKEA Place“ aplikacija, taip pat kosmetikos prekės ženklas Math, kuris aplikacijos metu nuskaito žmogaus veidą, geba identifikuoti odos būklę ir pasiūlyti produktus.
Nauda el.prekybos verslui: geresnė klientų patirtis, didesnis produktų krepšelis ir sumažėję grąžinimai.
8. Lojalumas ir personalizacija. Lojalumo programos tampa vis labiau personalizuotos. Vartotojai tikisi gauti ne tik nuolaidų, bet ir individualizuotų pasiūlymų, paremtų jų ankstesniu elgesiu naršant el.parduotuvėje.
Įsivaizduokite el.parduotuvę, kurioje jūs gaunate nuolaidos dydį, pagal jūsų lojalumo lygį. Be to galite ne tik pasinaudoti lojaliam nariui skirta nuolaida, bet jums taip pat pasiūlomi produktai pagal jūsų pirkimo ir/ar naršymo patirtį, tam, kad turėtume kuo geresnę naršymo – pirkimo patirtį bei greitesnį apsipirkimą.
Pavyzdys: „Zalando Plus“ programa, kuri siūlo prenumeratos pagrindu veikiančią programą, suteikiančią nemokamą ir greitesnį pristatymą, ankstyvą prieigą prie išpardavimų bei specialių pasiūlymų.
- Personalizacija: pirkėjams siūlomi nuolaidų kodai ir pasiūlymai, paremti jų pirkimų įpročiais.
- Rezultatas: skatina ne tik lojalumą ir geresnę pirkėjo patirtį. Ši kombinacija verčia pirkėjus jaustis ypatingais, ir sugrįžti ne kur kitur, o būtent pas šį prekės ženklą. Na, o sukurtas lojalumo jausmas skatina išleisti didesnę pinigų sumą prekės ženklui, kuriam simpatizuojame.
Lojalumas ir personalizacija eina koja kojon su sėkminga el. prekyba. Tai nėra tik „nuolaidų siūlymas“ – tai gebėjimas sukurti unikalią, personalizuotą patirtį kiekvienam klientui, kad jie jaustųsi vertinami ir norėtų sugrįžti.
9. Paieška balsu. Vis daugiau vartotojų naudojasi balso asistentais (pvz.: „Alexa“, „Siri“), ieškodami prekių internete. Prognozuojama, jog 2025 m. balso paieškos pasauliniu lygiu sudarys 50% visų internetinių užklausų.
Kaip jūs galite išnaudoti šią tendenciją?
Optimizuokite savo svetainės SEO pagal natūralias frazes, kurias žmonės naudoja balsu kalbėdami. Įtraukite greitus atsakymus ir produktų aprašymus, kurie tinkami paieškai balsu.
10. Išankstinė prekyba (pre-order) – prekyba kelyje. Tendencijų pabaigai, mano pati mylimiausia funkcija, kurią el.prekyboje žinau tiek metų, kiek dirbu su el.prekyba – 10 metų.
Tačiau iki šiol ji nėra tokia populiari tarp daugybės el.prekybos verslų.
Išankstinė prekyba suteikia galimybę vartotojams užsisakyti prekes, kol jų dar neturite savo sandėlyje. Tai skatina lūkestį ir įtraukia klientus į prekės ženklo komunikaciją.
Pavyzdys: Fashion prekės ženklas „Popflex“ staiga išgarsėjo, kai jų sijonėlį įsigijo Taylor Swift. Prekės ženklas itin sumaniai pasinaudojo galimybe parduoti tiek sijonėlių, kiek buvo pakilusi paklausa. Tą jie padarė būtent su išankstinės prekybos funkcija. Apie tai esu pasakojusi savo reels, kviečiu peržiūrėti šią atvejo analizę ir Jums čia.
Nauda: Užtikrina pardavimus dar prieš produktui pasirodant rinkoje ir didina lojalumą prekės ženklui.

2025 metai bus kupini greičio, personalizacijos ir naujų technologijų integracijos.
Tokios tendencijos kaip generatyvinis dirbtinis intelektas (GenAI), socialinė prekyba, „prekyba visur“ (omnichannel) bei produktų bei paslaugų prenumeratos keičia nusistovėjusias taisykles. Prekės ženklai privalo ne tik atpažinti šiuos pokyčius, bet ir aktyviai juos naudoti, siekdami išlikti konkurencingi.
Prekės ženklai, kurie kuo anksčiau integruos šias e. komercijos tendencijas į savo rinkodaros strategijas – turės greitesnį ir efektyvesnį savo el.prekybos ženklo auginimą 2025 metais.
Q-komercija pakeis pirkėjų lūkesčius dėl pristatymo laiko, o papildyta realybė sukurs naujus apsipirkimo įpročius. Tvarumo ir socialinės atsakomybės aspektai taps dar svarbesni, o lojalumas ir vartotojų sukurtas turinys (UGC) padės stiprinti ryšį su auditorija.
Klausimas jums: Ar jūsų verslas pasiruošęs prisitaikyti prie šių tendencijų?