fbpx

El. prekybos tendencijos 2023 metams

Kas laukia el. prekybos 2023-iais metais?

Elektroninė prekyba yra kintanti ir dinamiška vieta verslui kurtis ir augti. Kiekvienais metais yra prognozuojami tam tikri pokyčiai elektroninėje prekyboje, tad noriu apžvelgti, kas laukia el. prekybos verslų 2023-iais metais.

 

1. DUOMENYS ir jų svarba el. prekybos augimui.

Duomenys yra skirti tam, kad galėtume įvertinti Jūsų verslo veiklą remiantis skaičiais ir šie skaičiai parodytų kryptį, kurioje reikalingi sprendimai, bei būtų adaptuojami veiksmai jūsų verslo augimui. 2023 m. ir vėliau el. prekybos verslai duomenis naudos ne tik įžvalgoms gauti, o ir siekdami pagerinti savo produktų asortimentą ir pardavimus.

Kaip efektyviai išnaudoti duomenis?

  • Analizuojant mėnesinius pardavimus galima kokybiškai vertinti asortimento judėjimą ir ne tik auginti pardavimus, bet ir stebėti naujų prekių judėjimą, užtikrinti TOP prekių atsargas bei “išjudinti” prekes be pardavimų;
  • Vidutinių krepšelių analizė leidžia stebėti, ar auga mūsų el. prekyba;
  • Duomenys leidžia turėti skaičiais pagrįstą pardavimų planą ir aiškiais priemones tam planui įgyvendinti.

2. PERSONALIZACIJA arba kitaip suasmeninta pirkimo patirtis planuoja ir toliau skintis kelius el. prekyboje ir apdovanoti puikiais darbo vaisiais tuos, kurie naudos personalizaciją.

Kas yra personalizacija? Tai personalizuotų pasiūlymų pateikimas pagal pirkėjo naršymo ar pirkimo patirtį. Šiai dienai dar labai mažai įmonių naudoją suasmenintą pirkimo patirtį savo el. prekybos versle, todėl tai tikrai puiki niša jums pasirodyti.

Personalizacija yra neatsiejama nuo duomenų, todėl duomenų analizė ir jų panaudojimas čia kritiškai svarbus. Klientų duomenys leidžia pagerinti klientų patirtį. Pateiksiu kelis pavyzdžius, kaip savo el. parduotuvėje galite pasiūlyti suasmenintą pirkimo patirtį:

  • Siūlykite pritaikytus pasiūlymus, atsižvelgdami į savo klientų pageidavimus;
  • Įtraukite produktų rekomendacijas, suformuotas pagal pirkėjų pirkimo ar naršymo įpročius.
  • Siųsdami naujienlaiškį personalizuokite ir pasiūlykite produktus, kuriuos pirkėjai yra pirkę, arba panašius į jau pirktus, taip gaunant personalizuotą pasiūlymą pagal pirkėjo pirkimo ar naršymo įpročius Jūsų el. parduotuvėje.

3. AUGA TVARUMO ĮTAKA. Vartotojiška bendruomenė kasmet skiria vis daugiau dėmesio tvarumui. Šiek tiek įdomios statistikos, patvirtinančios šį teiginį:

  • nuo 2016 m. tvarių prekių paieškų visame pasaulyje išaugo daugiau nei 70 % (The Economist Intelligence Unit Limited 2021).
  • pusė pirkėjų JK ir JAV norėtų, kad prekės ženklai kurtų mažiau pakuočių naudojančius produktus (Statista).
  • beveik 90% JAV pirkėjų rinksis ilgesnį pristatymą, jei tik jis bus tvaresnis (Statista).
  • žinomi prekių ženklai kaip „Zara“ ir „H&M“ pažadėjo, kad iki 2030 m. naudos 100 % tvarius audinius, o „Adidas“ planuoja kitais metais palaipsniui atsisakyti gryno poliesterio.

Popierinės pakuotės, pakuotės be plastiko, suyrančios pakuotės – net menkiausias patobulinimas gali įtakoti, kaip jūsų tikslinė auditorija suvoks jūsų prekės ženklo išreiškiamą žingsnį link tvarumo.

4. NEMOKAMAS GRĄŽINIMAS. Nors el. prekyboje itin sėkmingai daug metų pardavimo skatinimo priemone buvo nemokamas pristatymas, šiuo metu auga kita tendencija – nemokamas grąžinimas.

62% vartotojų yra nusivylę, kai jų prašoma sumokėti už grąžinimo išlaidas. Galite sumažinti klientų nusivylimą siūlydami nemokamą grąžinimą ir keitimą.

Kodėl tai naudinga online verslui? Palengvinus grąžinimo procesą, pirkėjai perka dažniau. Taigi pardavimų apimtys paauga, išlaikydamos tą patį grąžinimo procentą.

Žinoma nepamirškite, jog pats grąžinimo procesas taip pat turėtų būti lengvas ir patrauklus. Atminkite, kad nemokamo grąžinimo galimybė yra būdas išlaikyti klientus. Palengvinus grąžinimo procesus, pirkėjai ne tik sklandžiau grąžins prekes, bet dažniau grįš ir pirks, taip tapdami pakartotiniais pirkėjais.

5. PRODUKTŲ PRENUMERATOS AUGS. Vis labiau populiarėja produktų (ar paslaugų) prenumerata. T.y., kiekvieną mėnesį jūsų pirkėjai gauna tam tikrą rinkinį, kuriame – jūsų asortimente esantys produktai (arba jų mini versijos).

Augant prenumeratų poreikiui svarbu pirkėjams pateikti patraukliai, kodėl jūsų produktų prenumerata yra patogus ir naudingas pasiūlymas. Tai tikrai gali tapti dar viena puikiai pardavimo priemone. Sėkmė čia priklauso nuo pagrindinių dviejų kriterijų:

  • lengva užsisakyti ir atsisakyti prenumeratos, bei
  • kainodaros (pirkėjui turi būti nauda, galimybė sutaupyti ir pan.)

6. LIVE SHOPPING galimybė, kitaip apsipirkimo gyvai galimybė, augs ir vis daugiau el. prekybos verslų pradės prekiauti LIVE metodu. Toliau augant video turiniui, šie metai prognozuojami ypatingai svarbūs LIVE SHOPPING’ui.

Jei manėte, jog LIVE yra skirti tik papasakoti sėkmės istorijas, parodyti ekspertiškumą ar panašiai, tai LIVE SHOPPING suteikia galimybę papasakoti apie jus, jūsų produktus ir, stebint LIVE, pirkėjams įsigyti produktus.

Tai nuostabi funkcija, kadangi tai leidžia klientams realiuoju laiku pamatyti jūsų produktus ir užduoti jums klausimus, gauti atsakymus ir priimti sprendimą pirkti.

7. INTERNETINĖ PREKYBA VIS DAR AUGA. Jei manėte, jog elektroninė prekyba augo tik pandemijos metu, klystate. Anot statistinių duomenų, per ateinančius kelerius metus pasaulinės prekybos internetu pardavimai išaugs beveik 60 % ir iki 2026 m. pasieks maždaug 8 trilijonus USD dolerių.

Vystant online verslą reikėtų skirti daugiau dėmesio šiems aspektams:

  • Ilgalaikių santykių su pirkėjais užtikrinimui (lojalumo stiprinimui);
  • Prekės ženklo vystymas ir rinkodaros skatinimo veiksmų išlaidos turėtų pasiskirstyti santykiu 60/40, t.y daugiau dėmesio skiriama pačiam prekiniam ženklui ir vertybėms.
  • Vertybių svarba augs – pirkėjai rinksis tai, kas atitinka jų pasaulėžiūrą.

8. INFLIACIJOS POVEIKIS el. prekybai.

Nors tikimasi el. prekybos augimo, būtent infliacija pakoreguos pirkėjų išlaidų įpročius. Pirkėjai skirs daugiau laiko rinkdamiesi produktą, analizuodami jo savybes, atsiliepimus, prekės ženklo vertybes.

Keisis įpročiai: pirkėjai bus linkę daugiau galvoti, ką perka, ypač kai kalbama apie ne pirmos būtinybės dalykus.

Tikimybė, jog prabangos ir didesnės vertės pirkiniams reikės dar daugiau laiko, jog pirkėjai priimtų sprendimą įsigyti.

9. Svarbiausia tendencija, kuri augina el. prekybos verslą, yra KOKYBIŠKA KLIENTŲ PATIRTIS.

Kurdami savo el. prekybos strategiją 2023 m., atminkite: į klientus orientuota patirtis yra viena iš tendencijų, kuri niekada nepasikeis.

Jei dvejojate kokį sprendimą priimti, paklauskite savęs: „Ko norėtų mano klientas?”

 

Inovatyvių sprendimų, ambicingų tikslų ir puikių metų Jūsų el. prekybos verslams 2023-iais metais!

Pirkinių krepšelis

Bendraukime

Telefonas: +370 672 19716
El. paštas: labas@salesflow.lt

PRENUMERUOKITE

Naudingi patarimai, tendencijos ar tiesiog mintys apie elektroninę prekybą, verslą ar tiesiog gyvenimą. Jei nori gauti naujienas pirmiausia – prisijunk prie naujienlaiškių gavėjo būrio!

© 2024 Sales Flow Agency. Visos teisės saugomos.

Scroll to Top